YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN GEREKLİLİĞİ

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN GEREKLİLİĞİ

Şirketlerin Bilgisayar departmanlarında yada Bilgisayar bakım desteği veren firmalarda en önemli konu sunucuların, bilgisayarların ve kritik aktif cihazların sağlıklı bir şekilde çalışıyor olması, stratejik konulardan birisidir. Sistemlerin izlenmesi ve arıza durumlarında hatta arıza olmadan önce gerekli ikazları göndermesi disiplinli, stabil, sağlıklı bir sistem göstergesidir.

Artık özellikle son 7-8 yıldır başta video seyretmek ile beraber medya ve yayıncılık sektörü her geçen sürede internet platformu ve  ICT mecrasına kaymakta. TV Everywhere (TVE ) yani IP bağlantılı tüm ekranlarda TV keyfi konsepti oldukça yaygınlaşmakta. Video ve TV nin mobil, Tablet, Browser ve Smart TV ler üzerinden izlenmesi önemli bir mecra olmuş durumda. Halen devam eden uydudan ve karasal frekanslar üzerinden yapılan TV ve Radyo yayıncılığında olduğu gibi internet üzerinden yapılan görsel ve işitsel yayıncılık da yanlışlığı sevmez. ERP / CRM gibi iş yönetim  uygulamalarında enter tuşuna basıp ta rapor gecikmeli de gelse pek problem olmaz. Ama internetten film seyrederken bırakın görüntü gelmemesini alt yazının bile senkronizasyonu bozulsa insanın tüm hevesi kaçar, seyrettiği site veya kanalı bırakıp başka bir yere geçer.

Genelde bir söz vardır yayıncılık hatayı affetmez diye, önemsenmeyen bir hata yayını bozabilir. Ekran karardı lafı yayıncılık dünyasında mecra sahibi kurum yada kuruluş için kötü bir sözdür. Yayıncılık dünyasında network veya internet den canlı yayını sağlayan Streaming sunucunun yada Digital Signage / Kurumsal Kapalı yayın sistemlerine içerik sağlayan İçerik Yönetim Sunucusunun kesintisiz çalışması sağlıklı bir yayın için gerekli olan bileşenlerdendir. Bir içerik sunucusuna bağlı ekranı donmuş kiosk, yada alışveriş merkezindeki ortasında Windows hata mesajı çıkmış bir ekran tüm kaliteyi düşürür, işin sahibi olan kurum yada kuruluşa küçümseyici olarak baktırır.

Bu gibi durumların önlenmesi için yayın yapan serverların ve yayını alıpta oynatan LED ekran , Kiosk, LCD monitorların ve bunlara bağlı yayın terminallerinin kesintisiz ve problemsiz çalışması çok önemlidir. Ekranlara bağlı yayın terminalinde CPU nun % 95 lere ulaşması, sıcaklığın 65 derecelerin üzerine çıkması, diskinde yer kalmayıp oynatacak içeriği yükleyememesi gibi durumlar risk faktörleridir. Aynı şekilde içerik hizmetini sağlayana merkezi içerik yönetim sunucusu üzerinde streaming yada SQL servisinin durmuş olması da tüm sistemdeki yayının durmasına sebep olur. Sistem yada uygulama log dosyalarında günlük “error” oranları artmaya başlıyorsa bu yakın gelecekte bir arıza oluşacağının alametleridir.

Bunların dışında hem serverın hem de ekranların içerik güvenliği de önemli konulardan biridir. Bir meydandaki büyük boy LED ekranın yayın terminaline girilip istenmeyen bir içeriğin yayına verilmesi çok utanılacak bir durumdur.

Bu gibi durumlar ile karşılaşılmaması için yayıncılıkta kullanılan sunucu , yayın terminalleri, ve tüm aktif cihazlar, erken ikaz “ early warning”  temelli destek programları ile devamlı kontrol altında tutulup, belirtilen eşik değerleri aşılınca ilgili sorumlu kişiye arıza maili yada mesajı göndermesi kesintisiz yayın için çok önemlidir. Ayrıca her gün üretilen günlük arıza ve izleme raporlarının ilgili kişilere eposta olarak gönderilmesi ile günlük bilgilendirme bunun yanında veri tabanında biriken bilgilerin analizi ile geçmişe yönelik raporların alınması ve incelenmesi ile önleyici bakımların yapılması yayıncılık sektöründe diğer sektörlere göre çok daha önemlidir.

Bakım ve destek faaliyetlerine ilaveten sunucu ve yayın PC lerinin lokal ve internet güvenliği de üzerinde çalışması belirlenmiş olan program, işlem ve süreçlerin dışında yabancı tüm işlemlerin kapatılması ve çalıştırılmaması , yani whitelist uygulaması gibi uygulamalar  hem virüs gibi zararlı işlemlerin hemde yayın güvenliği açısından da çok önemlidir.

Alternatif Medya olarak uzun yıllar a dayanan yayıncılık tecrübemizle yayın sistemlerimizde kendi geliştirmiş olduğumuz help desk yazılımlarımız, arıza ikaz sistemlerimiz, olay ve problem kayıtlı , form tabanlı sistemlerimiz ile hem anlık bilgi , hem de geçmişe yönelik raporlar alınabilmektedir. Yine geliştirmiş olduğumuz whitelist uygulaması ile de kritik makinaların üzerinde çalışan tüm program ve süreçlerin fotoğrafı çekilip ayrıca kayıt edilmekte, daha sonra devamlı olarak yayın sistemi kontrol edilip fotoğrafa uymayan bir işlem başladığında anında o işlem kapatılmaktadır. 

Benzer Konular