Medya Varlık / Arşiv Yönetiminin Şirketinize Faydaları Neler?

Sep 22, 2018 Bilgi Dokümanı

Medya Varlık / Arşiv Yönetiminin Şirketinize Faydaları Neler?

* Medya Varlık / Arşiv Yönetim Sistemleri, kurumların dijital mimarilerinin ayrılmaz bir parçasıdır.

Birçok şirket günümüzde mevcut iş yapış şekilleri ve süreçlerini “Dijital Dönüşüm” uygulamaları ile beraber değiştirmeye başladı. Bunun sonucu olarak internet kullanımı, şirketin web sitesi gibi dijital mecralarla beraber sosyal medya kanalları önem kazanmaya başladı. Şirketin dijital mecralarda kullandığı kurumsal fotoğrafları, ürün görselleri, videolar, diğer çeşitli görsel ve işitsel içerikleri gibi medya varlıklarının yönetimi de buna paralel önem kazanmaya başladı.

 

Yeni dönemin değişen değerleri şirketlerin kurumsal iletişim ve iç iletişim departmanlarını içerik yayıncısı gibi de görevlendirmeye başlamış oldu. Bu yeni anlayış ile içeriklerin hazırlanması esnasında ilgili fotoğraf veya video gibi medyaların bulunamaması, fotoğrafların yanlış sürümlerinin yayınlanması, telif hakkı ihlali gibi bir çok önemli konularda, sıklıkla karşılaşılan problemler olarak ortaya çıkmaya başladı.

 

 

Unutulmamalı ki; Büyük miktarlardaki medyalar, doğru yönetilemediğinden yanlış mesajlar verebilmekte ve büyük resmin kaçırılmasına sebep olabilmektedir.

 

 

Mevcut medya ve veri miktarları büyüdükçe ortaya çıkacak problemlerde o derece de büyür.

Çözüm için tercih edilecek Medya Arşiv ve Yönetim Sistemi (MAM);

• Değerli medyayı düzenleyebilen,

• Karşılaştırabilen,

• Arşivleyen ve dağıtabilen bir sistemdir.

MediaPlat - Medya Arşiv ve Yönetim Platformu için Tıklayınız.

 


 

Medya Varlık / Arşiv Yönetimi Sistemlerinin Şirketler için Faydaları

1. Medya Arşiv ve Yönetim Sistemi ile medya varlıklarınız uygun şekilde depolanır. Bu şu anlama gelir;

• Veriler kaybolmaz.

• Çift kayıtlar elimine edilir.

• Aynı medyanın yanlış sürümleri olmaz. Sunuculardaki disk ve depolama alanları ile zamandan tasarrufu sağlar.

 

2. Fotoğraf, resim, belge veya videolardan oluşan normal ve olağan dışı seviyedeki büyük veri koleksiyonları Medya Arşiv ve Yönetim sistemleri tarafından kolayca işlenebilir.

*Medyaların ve verinin miktarı ve ölçeklenebilirliği yönünden bir üst limiti yoktur.

 

 

3. İyi bir “Medya Arşiv ve Yönetim Sistemi” tüm medyalarınızı kolay ve hızlıca size kullandıracaktır.

*Gelişmiş arama yapısı özelliği ile fotoğraf, resim ve videolarınızı kolayca bulmanızı sağlayacaktır.

MediaPlat - Arama / Filtreleme Özellikleri için Tıklayınız.

 

4. Medyaların tek bir versiyonu üzerinden web, sosyal medya veya matbu baskı için aynı medyalar farklı formatları ile kullanılabilecektir.

 

5. Telif hakkı yönetimi günümüzde önemlidir. Medyalara hangi düzeyde erişilebileceğini ve nasıl görülebileceğini kontrol etmek için farklı kullanıcı rolleri atanabilir. Lisans süresi dolduğunda fotoğrafların otomatik olarak gizlenmesi sağlanabilir, telif hakkı ve dolayısıyla yasal maliyetlerden korunma sağlar.

 

6. “Medya Arşiv ve Yönetim Sistemi” bir içeriğin çeşitli pazarlama kanalları üzerinden dağıtılmasında, hem zaman hem de maliyet açısından oldukça etkin bir yöntem olacaktır.

*Sosyal medya gibi mecralar ile artan iletişim kanallarınızı yönetmek çok daha kolay olacaktır.

 

7. Günümüzün şirketleri artık mikro siteler, web siteleri, açılış sayfaları, E-ticaret siteleri, sosyal medya kanalları, LinkedIN gibi dijital mecralarda yol almaktadır. ERP, CMS, CRM, PIM veya bulut tabanlı üçüncü parti sistemler ile entegre olmaktadırlar. Tüm bu entegrasyonlarda merkezi bir Medya Arşiv ve Yönetim Sistemi, ilgili API’ler yardımıyla medya kesintisi olmadan ve ilgili medyanın en güncel hali ile bağlantı kurabilecektir.

 

8. Piyasada çokça kullanılmakta olan “İçerik Yönetim Sistemleri” yada “SharePoint Portal” gibi portal sistemler yarı hazır sistemler olup, medya varlık yönetim ve arşivi işi için yapılmış bir sistemin sağladıklarını veremez.

*Yarı hazır sistemlerde birçok uyarlamaların yapılması gerekecektir.

 

9. Medya Arşiv ve Yönetim Sistemleri; web tabanlı, tüm kurumu kapsayan merkezi yapısı ile kullanımları açısından büyük önem taşır. Sadece kurumsal iletişim müdürünün kendine ait bir hard diski altında yada Google sürücüsünde olan bir medya sadece o kişiye ait olacaktır. Hastalık yada izin nedeni ile işyerinde olmadığı bir zamanda, başka bir yetkili tarafından o içeriğin kullanılamaması büyük bir kayıptır. Fakat şirketin kendi veri merkezinde olan güvenli depolama sunucuları üzerindeki bir “Medya Arşiv ve Yönetim Sistemi” verilen yetkiler altında istenen kişilere açılabilecek ve istenen medyalara ulaşılabilecektir.

*Erişim hakları kontrollü olarak sınırlanabilir, düzenlenebilir ve gerekli hak yönetimi sağlanabilir.

MediaPlat - Medya Arşiv ve Yönetim Platformunu Keşfetmek için Tıklayınız.

 

10. İçerik ile beraber girilmiş medyayı tarif eden MetaData bilgileri, anahtar kelimeler, etiketler içeriğin kolaylıkla ve hızlıca bulunabilmesini sağlar. Baştan bu bilgilerin girilmesi bir takım zahmetli çalışmalar gerektirebilir ama daha sonra bu zahmetin karşılığı fazlası ile alınır.

*Medya Arşiv ve Yönetim Sistemleri esnek ve dinamik meta bilgi alanlarını desteklemelidir. Böylece bu alanları, özel gereksinimlere uyacak şekilde değiştirebilirsiniz.

MediaPlat - MetaData Özelliklerini İncelemek için Tıklayınız.

 

11. Kurumların elinde, eski dijital olmayan offline medyalar ile dijital de olsa CD, DVD üzerinde tutulan dijital medyalarda bulunabilir. Fakat günümüzde artık bir kaset okuyucu bulunmamakta yada bilgisayarlarda CD yada DVD okuyucusu dahi bulunmamakta. Kaset, Flash Sürücü, CD, DVD gibi ortamlarda olan bu medyalara istenilen zaman ve yerden erişilemez. Ayrıca veri formatlarının da sınırlı ömürleri bulunmakta, yeni formatlar getirilirken, eski formatlar modası geçmiş olmakta ve yeni uygulamalarda artık bunları okuyamamaktadır. Örneğin; Mpeg1, VHS yada BETACAM gibi formatlar mevcut oynatıcılar tarafından açılamamakta. Burada çözüm gene doğru seçilmiş bir Medya Arşiv ve Yönetim Sistemidir.

*Medyanın güncel olmayan bir formattan güncel olan biçime dönüştürülmesini sağlar ve medyayı taşıyabilmektedir.

 

12. Bazı veriler çok daha karmaşık olabilir. Örneğin; bir gazetenin bütün sayfalarının saklanması, yada bir dizi filmin tüm bölümleri ile beraber saklanması. Her sayfa yada bölüm bütün ile entegre olup birbirleri arasında ilişkinin korunması gerekebilir. Yada bir video dosyası ile entegre PDF formattaki yapımcı sözleşmesi olabilir. Medya Yönetim Sistemleri burada çözüm getirmektedir.

MediaPlat - Medya Düzenleme Özelliklerini İncelemek için Tıklayınız.

 

13. Çalışanların aynı logo, stok imge ve kurumsal şablonlara erişebilmelerini sağlayarak. İşletmenin marka yönetimini kolaylaştırır.

*Bu sistemlerin bir diğer amacı, tüm departmanlar ve kanallarda marka tutarlılığını artırmaktır.

 

14. Raporlama sistemi ile medyaların nasıl ve nerede kullanıldığını veya yayınlandığını gösterir.

MediaPlat - Raporlama Özelliklerini İncelemek için Tıklayınız.

 

Sonuç olarak; “Medya Arşiv ve Yönetim Sistemleri” iş akış ve süreçlerini kolaylaştırarak, marka uyumunu sağlar ve dijital varlıkların verimliliğini arttırır.