Artık günümüzde şirketlerin, kurum ve kuruluşların insan kaynakları yapıları içinde iç iletişim departmanları da bulunmakta. Bu departmanların temel amacı, şirket içi iletişimi arttırarak çalışanın işletmeye olan bağlılığını arttırmak ve motivasyonu sağlamak. Bunun yanında çalışanları bilgilendirme, eğlendirme, motive etme, güven ve katılım oluşturma gibi amaçlara hizmet etmektedir.



Şimdiye kadar iç iletişim deyince şirket içinde çalışan web tabanlı intranetler, email sistemleri düşünüyorduk. Eskiden şirket üst yönetiminde alt çalışanlara dikte ettirici mantıkta B2E ( Business to Employee ) kavramları vardı, son yıllarda Enterprise 2.0 kavramları ile bu biraz daha çalışanlara rahat ortam sağlayan ve düşüncelerini daha rahat dile getirdikleri şirket içi sosyal medya , kurum içi Facebook yapıları düşünülmeye ve kurulmaya başlandı. Bu bahsettiğimiz sistemlerin hepsi bir bilgisayar veya mobil cihaz üzerinden bağlantı gerektiren interaktif sistemler. Daha çok şirket içinde beyaz yakalı insanların kullandığı sistemler.

Bunların yanında insanlar boş veya serbest zamanlarında bağlantı kurma ile uğraşmayacakları asansörde, çay içme yerinde, şirket içi kafede yada yemekhane de yemeğini yerken beynini kullanmayacakları kafalarını kaldırınca görebilecekleri televizyon gibi donanımlar de artık iç iletişimde yaygın bir şekilde kullanılmaya başlandı.



İç İletişimde Digital Signage Dönemi

  • Özellikle kurum içi mavi yakalı çalışanlar, saha teknisyenleri, üretim hattında çalışan kişiler, bu kişilerin bir bilgisayar üzerinden şirketin intranetine girip bakma imkanları olmayabilir. Kurum içindeki şirket haberleri ile doğru bilgilendirme yapma, dolayısı ile bu kategoride ki çalışanlarında şirkete bağlı ve güncel bilgilendirme yapma açısından televizyon yada ekran temelli Digital Signage platformları günümüzde önem kazanmaya başlamıştır. Bakınız: Hizmetlerimiz - İçerik Üretim
  • Yemekhane girişinde bir sürü kağıt dokümanın iğnelediği bir duyuru panosu yerine 55” bir LCD televizyon aracılığıyla bu duyuruları vermek, hem görsel kirlilik açısından hem de dijitalin kullanım ve güncelleme rahatlığı çok daha mantıklı olacaktır. Bakınız: DigiPlat - Keşfet
  • Çay veya kahve içilen şirket içi kafe veya kantin ortamında günlük yayın akışı içinde yemek listesinin verilmesi, iş güvenliği konularında animasyonlu içeriklerin yayını, iş kazası konusunda bir videonun yayına verilmesi, o günkü işletme nöbetçisinin yayınlanması şirketlere ve kurumlara çok şeyler katacaktır.


  • Günümüzün insanları artık okumadan çok, görmeğe ve izlemeye önem veriyor, dolayısı ile resim ve videonun önemi artmış durumda. Görsel iletişimin önemi artmış durumda, personel tarafından çekilmiş bir fotoğrafın ekranlara kurum içi bir konu uyarlanıp yayına verilmesi hem personeli motive edecektir, hem de izleyicilerin rating ini de çok arttıracaktır. Bu şekilde resim yanında video, flash animasyonlu içerikler, çok daha fazla dinamik ve ilgi çekici olacaktır.
  • Kurumun intranet portali üzerinden alınan bilgiler, İç İletişim departmanı tarafından yazılacak duyurular, şirket ile ilgili basında çıkmış basın bültenlerinden alıntılar, varsa şirketin dergisinde çıkan haberler, yada şirket halka açık bir şirket ise şirket ile ilgili borsa haberlerinin verilmesi dışarından dedikodu ile değil şirket tarafında açıklanıyor olması çok faydalı olacaktır.
  • CEO yada Başkanın canlı yayın konuşmaları veya kayıt edilmiş olan çalışanlara bayram mesajları da oldukça faydalı olacak olup çalışanları hem motive edip hem de şirkete karşı olan bağlılığını arttıracaktır.
  • Yönetim kademesindeki değişiklikler, organizasyondaki yeni yapılanmalar, gelen personelin fotoğrafı ve unvanı ile birlikte ekranlardan yayınlanması çalışanların kurum içinde karşılaştığı zaman gerekli saygı ve sevginin gösterilmesi hem yeni gelen personele hem de kuruma pozitif bir enerji katacaktır.


Yukarıdakilere ilaveten verilebilecek yayın örnekleri;

  1. İş güvenliği,
  2. Günün yemek menüsü,
  3. Doğum günleri, evlenme günleri,
  4. Üretim adetleri,
  5. Günlük işletme nöbetçisi

gibi konularda da içerikler hazırlanabilir.

Hayalini kurduğun televizyon kanalına sahip olmak için hemen sizi arayalım.