e-Belediyeciliğin son gözdesi: “Dijital Yayıncılık”

Adobe’un araştırmasına göre, 2013’e kıyasla 2014’te online video izleme oranları % 47,3 artmış. Bu videoların % 59’u telefonlardan izlenirken, video başına reklam izleme oranı % 25,8 yükselmiş. Online video ve dijital yayıncılığın önlenemez bu yükselişi karşında birçok kurum ve kuruluş da kendi yayın platformlarını kuruyor. İnternet’in artan kullanımı, masaüstü yayıncılık araçlarının gelişmesi ve düşen maliyetler de bu gelişmeyi hızlandırıyor.
Serdar Kayaoğlu Alternatif Medya Genel Müdürü
Peki dijital yayıncılık hangi mecralardan yapılabilir?
1- Dijital bilgilendirme (digital signage) sistemleri Bu sistemler merkezi bir içerik sunucusundan verilen yayının, uç noktalardaki çeşitli monitör, TV ekranı, büyük ebatlı LED sistemlerden gösterimine dayanıyor. Kapalı devre TV sistemi gibi düşünülebilir. İstenen içerik, belediye binası, sosyal tesisler, hatta meydanlarda, internet üzerinden ulaşılabilen her yerde vatandaşa sunulabiliyor. Aynı 
e-Belediyeciliğin son gözdesi: “Dijital Yayıncılık”
49Kasım/Aralık 2015 • e-Belediye
içeriği internet sitenizden de sunabilirdiniz, fakat bu sistemlerin kendine özgü avantajları var. En önemlisi kullanıcısının sitenize girmesini beklemek yerine içeriği onun olduğu yere götürüyorsunuz. Doğrudan izleyici önünde duruyorsunuz. Afiş kullanımına oranla ise hızlı güncellemeden videolu dikkat çekici sunumlar yapabilmeye, interaktiviteden anlık duyuru paylaşabilmeye saymakla bitmeyecek üstünlükleri var. e-Belediyecilik içinde dijital bilgilendirme sistemleri hedef kitleye doğru yerde, doğru zamanda, güncel bilgi ulaştırmanın etkin bir yolu olarak öne çıkıyor. Katılımcı ve şeffaf yönetim anlayışı desteklenirken, bilgisayar ya da telefon gerektirmeden sokaktaki vatandaşa ulaşılabiliyor. Farklı semtlerdeki vatandaş profiline uygun şekilde içerikler farklılaştırılabilirken, başkanların faaliyetleri istenirse canlı yayınla bile aktarılabiliyor. Vatandaşın yanı sıra belediye personeline yönelik eğitim, duyuru içerikleri, motivasyon sunumları yapılabiliyor. Pankart, afiş gibi görsel rahatsızlığı ortadan kaldırırken, dokunmatik uygulamalarla belediyecilik işlemlerine bile olanak tanınabiliyor. 2- Video portal uygulamaları Günümüzün video ağırlıklı internet dünyasında programlı stüdyo canlı yayın uygulamaları ya da seç-izle yapısındaki (UzmanTV örneği gibi) portallarla belediye hizmetleri için etkin tanıtım mecraları oluşturulabiliyor. Tematik kanallar, belediyelerin dijital dünyada ve arama motorlarında öne çıkmasını sağlıyor. Belediyelerin resmi sitelerine trafik yönlendirilmesini kolaylaştırıyor. Örneğin belediyenin resmi sitesinde “emlak vergisinin nasıl yatırılacağı”nı anlatan bir içeriğe, tematik kanaldaki videolu anlatımdan yönlendirme yapılabiliyor. Açılışlar, başkanın konuşmaları ve önemli etkinlikler canlı yayınla verilebilirken, izleyemeyen insanlar için portal üzerine kayıt edilip daha sonra seç izle yapısı içinde istediği zaman izlemesi sağlanabiliyor. Binlerce videoyu tek bir portala sığdırmak, günümüzde düşen 
donanım maliyetleri ile artık çok daha olası. Böylelikle “kent arşivleri” oluşturulabiliyor. 3- Web TV, İnternet TV sistemleri Belediyelerde ilk yayıncılık faaliyeti, nikah salonlarında canlı yayınlanan nikah törenleri ile başladı. Daha sonra şeffaf belediyecilik anlayışı ile birlikte belediye meclis toplantılarının yayına verilmesi önemli olmaya başladı. Bu konuda en önemli problem eğer belediye başkanlığını kazanan parti bir sonraki seçimde değişirse bir önceki zamanda yapılan faaliyetleri TV kapsamında mevcut içerikler açısından tutmaması, genelde her yeni seçim döneminde yeni gelen kişi ile yeniden yayın dönemine başlıyor gibi oluyor. Bu da o belediye ile ilgili olarak bir medya arşivi oluşamamasına yol açıyor. Günümüzde pek çok belediyemizin İnternet sitelerinde web TV bölümleri var, fakat bunların birçoğu kayıt edilmiş görüntülerden oluşuyor. Halbuki web TV denince normal TV kanalları gibi günlük yayın yapan, günlük yayın akışları olan kanallar anlaşılmalı. Sadece yayın ortamı uydu değil, internet olmalı ve bu yayınlar akıllı telefon, TV, tablet gibi ortamlardan da izlenebilmeli. İçerikte ise belediye binasında oluşturulacak stüdyodan konuklu canlı yayınlar yapılmasından tutun da, esnaf ve vatandaşla röportajlara uzanan, o ilçenin yaşayanlarını cezbedecek pek çok konu ele alınabilir. 4- Mobil yayıncılık Mobilden izleme oranları artışta. Tüm videoların mobilden izlenmeye uyumlu olması artık bir zorunluluk. Tek başına bir mobil uygulamadan ziyade, video portallar ve web TV ile uyumlu bir yapı çok daha etkin bir iletişim yöntemi olacaktır. Kullanıcıya telefonuna bir uygulama indirmese de içeriğe kolayca ulaşabilme esnekliği sağlanmalıdır. Bu şekilde belediyeler, hem hizmet verdikleri vatandaşlarını bilgilendirmek hem de kendi tanıtımları için dört bileşenden oluşan bir dijital yayın platformu oluşturmaktadır: Ortak bir medya yöne
tim sistemi üzerinden yönetilen dijital bilgilendirme ekranları (digital signage), video portalları, web TV’ler ve mobil yayıncılık. Örnek bir uygulama: Gaziosmanpaşa Belediyesi
Gaziosmanpaşa Belediyesi, Alternatif Medya iş birliği ile 13 noktadaki LED ekranlardan halka ulaşıyor. Gaziosmanpaşa Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürü Serdar Kızıldağ: “Gaziosmanpaşa Belediyesi olarak 13 noktadaki indoor ve outdoor LED ekranlarımız ile ‘dijital yayıncılık’ adına doğru bir yatırım yap
tık. Aralık’ta bu sayıyı 16’ya çıkararak halkımıza belediyemiz ile ilgili duyuru ve haberleri daha fazla noktadan ulaştıracağız. Yaptığımız anketlerde, seçtiğimiz yayın noktalarının yerleşimi konusunda başarılı olduğumuzu, halkımızla iletişimimizi iyi bir şekilde kanalize ettiğimizi tespit ettik. Alternatif Medya, hazırladığımız video, resim gibi görselleri, herhangi bir internet ortamında web üzerinden ilgili LED’lerimize anında yayına hazır hale getiriyor. Ve zamanımızı daha faydalı kullanmamızı sağlıyor. Halkımıza duyurmamız gereken acil bir konu olduğunda, mesai saatleri dışında dahi olsa internet olan herhangi bir yerden kolayca yayınlayabiliyoruz. Yayınları önceden ileri bir tarih ve saate de kurabiliyoruz. Tüm bunlar belediyemize önemli avantajlar sağlıyor” 

Haberler

Tümünü Gör 
İnternet TV Yazılım tarafında canlı yayın ve medya arşiv sisteminde olması gerekenler:
BİR İNTERNET TV YAZILIMINDA CANLI...

19.06.2017 - İnternet TV, Yazılım, canlı yayın, medya arşiv,

BİR İNTERNET TV YAZILIMINDA CANLI YAYIN VE MEDYA ARŞİV SİSTEMİNDE OLMASI GEREKENLER:

Devamı

İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR? UYDU TELEVİZYONCULUĞUNDAN FARKI NELERDİR?
İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR?...

27.02.2017 - internet TV, TVe, TV Eveywhere, Social TV, Sosyal TV,

İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR? UYDU TELEVİZYONCULUĞUNDAN FARKI NELERDİR?

Devamı

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN GEREKLİLİĞİ
YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN ,...

03.02.2017 - dijital yayıncılık, proaktif bakım, ekran kararması, önleyici bakım, kararmış ekran, yayın durması, Whitelist uygulaması, early warning

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN...

Devamı

dgital signage videowall çözümümüz
DigiPlat Digital Sigange ile...

08.12.2016 - digital signage, videowall

Alternatif medya Digiplat Digital Signage yazılımında kendi Arge ve İnovasyon u katarak Videowall...

Devamı