Sağlık sektöründeki dijital dönüşüm sürecinin son aşaması olarak karşımıza çıkan dijital yayıncılık teknolojileri, hasta ve hasta yakınını bilgilendirme ve yönlendirmenin en etkin yolunu inşa ediyor.

Dijital tanıtım ve bilgilendirme sistemleri olarak Türkçeleştirilen “digital signage” uygulamaları, günümüzde sağlık sektöründe yükselen bir trend olarak karşımıza çıkıyor. Bugün pek çok hastanede karşımıza çıkan çeşitli boyutlardaki TV ekranları, sözünü ettiğimiz bu sistemin birer parçası. Bu ekranlarda, genelde 30 saniye ya da 1 dakikalık sürelerle klipler yayınlanıyor. Çoğunlukla 15-20 dakikada bir tekrar eden yayın akışı izleniyor. 
Bu sistemi, kapalı devre TV sistemi olarak da tanımlayabiliriz. Evlerimizde izlediğimiz TV yayınından farkı, tüm ekranlara aynı anda aynı yayının verilmeyip, belli gruplar halinde ya da hatta tek tek her ekrandan farklı bir yayının verilebilmesine dayanıyor. Tabi bu teknik boyuttaki farkı. Dijital tanıtım ve bilgilendirme sistemlerinin sağlık sektöründe hem hasta ilişkileri yönetiminin verimliliğine, hem de hasta memnuniyetine katkısını ilerleyen satırlarda anlatmaya çalışacağım. 
Kullanıldıkları ortamlar bekleme alanları, koridorlar, fuayeler, resepsiyonlar gibi genele açık yerler olduğundan sesli yayın yerine görsel ağırlıklı yayın tercih ediliyor. Ses duyulmayacağı ya da rahatsız edebileceği için özel tasarlanmış ekranlardan fotoğraf, video ve yazılı anlatım yapılıyor. Özellikle sağlık kuruluşlarında, müzik ve ses olmaması ayrı bir önem taşıyor. Ekran olarak çoğunlukla LCD TV olmakla birlikte, büyük LED sistemler ya da özellikle girişlerde birkaç LCD ekranı bir araya getirerek elde edilen ‘videowall’lar kullanılabiliyor.
Gelelim sağlık sektörünün dijital tanıtım ve bilgilendirme sistemleri ile olan yakın ilişkisine…
Genelde hastanelere randevu alınarak gidilir. Randevudan 10 ya da 15 dakika önce gidilir.  Çoğu kez gecikmeler de yaşanır ve bekleme süresi bir hasta için ortalama 30 dakikaya varabilir. Bu bekleme süresinde hasta ya eski bir gazete ya da dergiyle vakit geçirme sürecine girer, bazen de tansiyonlar yükselir tartışmalar başlar. Bu süre hemşire veya sağlık görevlisi hastanın ismini söyleyene kadar sürer. Bazen de tıbbi ve röntgen, tahlil gibi medikal süreçler,  kişilerin yarım gününü hastane koridorlarında geçirmesine neden olabilir. Bu durum hastaları çileden çıkarabilir. Bir de buna büyük sağlık kuruluşlarında  gidilecek yerin hangi blokta veya katta olduğunu bulamama konusunda yaşanan problemler de eklenince hastada gerilim hat safhaya ulaşır.
Hastalar ve medikal tedavi olacak müşteriler arasında yapılan araştırmalarda, insanlar en çok uzun beklemeler ya da medikal problemleri konusunda yetersiz bilgilendirme ve açıklamalardan şikayetçiler. İşte tam da bu noktada dijital yayıncılığın bir şekli olan dijital tanıtım ve bilgilendirme sistemleri önemli bir çözüm aracı olarak devreye giriyor. 
Sağlık sektöründe, hastanelerde, doktor muayenehanelerinde, hastanın bekleme süresi 30 dakikayı bulan her yerde “izlenebilir içeriğin” olması çok önemlidir. Böyle uzun süre müşteri veya hastanın bekleme alanlarında o kişiyi rahatlatacak, zamanın nasıl geçtiğini anlamamasını sağlayacak bir yayın akışı büyük fayda sağlayacaktır. 
Günlük olarak hazırlanmış, dünya ve Türkiye’den haberler, sağlıklı yaşam önerileri, nöbetçi eczane bilgisi, trafik yoğunluk haritası ve günlük gazete birinci sayfaları sunan bir yayın akışı, bekleyen hastalar ve onların yakınlarını daha rahat hissettirecektir. Aynı yayına hasta bilgilendirme içerikleri, sağlık kuruluşunu tanıtıcı klipler ve kampanyalar da eklenebilir. Alternatif Medya olarak dijital tanıtım ve bilgilendirme sistemlerinin mimarı olduğumuz pek çok hastanenin yöneticilerinden yayınların başlaması ile birlikte hastane içi tartışmaların ortadan kalktığını duyuyoruz. Bazı sağlık kurumlarında yatırım maliyetini en aza indirgemek, hatta bunu bir gelir kalemine dönüştürmek için reklam ajansları ile reklam karşılığı çalışmalar da yapılıyor. 
Dijital tanıtım ve bilgilendirme sistemlerinin bir başka yaygın kullanım şekli de etkileşimli kullanımlardır. Buna en iyi örnek harita uygulamalarıdır; yani neredeyim nasıl giderim uygulamaları… Özellikle büyük ve çok katlı binalarda kullanışlı olan bu sistem, hastanın bulunduğu noktadan üçüncü kattaki röntgen birimine kolayca ulaşmasını sağlar ve kısmen de olsa hastane personelinin iş yükünü azaltır. Dokunmatik ekranlar üzerinden kullanılabilen bu uygulama, nöbetçi eczane ya da doktor bilgisi sorgulama amacıyla da kullanıma açılabilir. Ayrıca şikayet ve öneri kutusu ya da anket amacıyla yararlanılabilir. 
Hastanelerin yatan hasta katlarına özel ekran tasarımları ile hasta bilgileri dijital olarak takip edilebilmekte, XML veya web servisleri ile hasta veri tabanından alınan bilgiler doğruca büyük ebatlı ekranlara verilebilmektedir.
Bütün bu uygulamalarda ekranın bulunduğu yer ve kullanan kişi ye göre de ayrıca içerikler verilebilir. Mesela yatan hasta ekranına yatan hasta bilgileri ile beraber operasyon ve tedavi sonrası neler yapılması gibi bilgiler ile anket tabletinde anket  kullanılmadığı zamanlar hastane tanıtım bilgileri ekran koruyucu yapısında verilebilir.
Bütün bunların yanında sağlık kurumlarının arşivlerindeki resimleri, videoları, varsa dergi ve diğer yayınlarını dijital olarak saklamaları gerekliliği var. Günümüzde artık satan ve sattıran şey görseldir, en çok tüketilen görsel ise videodur. Bu kaynakların saklanmasında dijital varlık yönetimi ilkelerinin uygulanması faydalı olacaktır.
 

Haberler

Tümünü Gör 
İnternet TV Yazılım tarafında canlı yayın ve medya arşiv sisteminde olması gerekenler:
İnternet TV Yazılım tarafında canlı...

19.06.2017 - İnternet TV, Yazılım, canlı yayın, medya arşiv,

İnternet TV Yazılım tarafında canlı yayın ve medya arşiv sisteminde olması gerekenler:

Devamı

İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR? UYDU TELEVİZYONCULUĞUNDAN FARKI NELERDİR?
İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR?...

27.02.2017 - internet TV, TVe, TV Eveywhere, Social TV, Sosyal TV,

İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR? UYDU TELEVİZYONCULUĞUNDAN FARKI NELERDİR? PART 1

Devamı

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN GEREKLİLİĞİ
YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN ,...

03.02.2017 - dijital yayıncılık, proaktif bakım, ekran kararması, önleyici bakım, kararmış ekran, yayın durması, Whitelist uygulaması, early warning

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN...

Devamı

dgital signage videowall çözümümüz
DigiPlat Digital Sigange ile...

08.12.2016 - digital signage, videowall

Alternatif medya Digiplat Digital Signage yazılımında kendi Arge ve İnovasyon u katarak Videowall...

Devamı