Bilişim Sektörü İçinde Sadece 6 Milyar Lira Yazılım Sektörüne Ait

Toplam büyüklüğü 70 milyar TL olan bilişim sektörünün sadece 20 milyarı bilgi teknolojileri, kalan kısmı telekom sektörü tarafından oluşturuluyor. Yalnızca 6 milyar TL’lik kısmı yazılım sektörüne ait. 

2015 yılı iki seçim, yaz tatili derken genel olarak Nisan ayından beri başlayan bir durgunluk ile geçti. Şimdi 1 Kasım’dan sonra birçok sektör ile beraber bilişim sektöründe de canlanma görülmeye başlamış durumda.  Yani 2015 yılı genel olarak yeni projelerden ziyade mevcut projelerin devamı ve hizmet satışı ağırlıklı olarak geçmiş durumda.  

2015 yılı içinde bilişim sektörünün son 10 yıldır çok konuşulan “üçüncü platform”un dört bileşeni (ki bunlar bulut, büyük veri, mobil ve sosyal medya teknolojileri) açısından değerlendirirsek…

1-Bunlardan büyük veri 2014 yılında çok konuşulmuştu 2015 yılından büyük ümitler vardı. Özellikle nesnelerin İnterneti, yani evdeki buzdolabının veri üretmesi gibi, datası yapısal olmayan sahalarda daha henüz istenen gerçekleşmedi. Hala birçok şirketin veri tabanlarında olan ERP ve CRM dataları üzerinde çalışan, zaten yapısal olan iş zekası uygulamaları bulunmakta. Bu açıdan bakarsak işin içine iş zekası, veri ambarı, SAP HANA Oracle’ın büyük veri gibi araçlarını sokarsak Türkiye’de bu yıl beklendiği gibi geçmedi. Ama 2016 yılı iyi geçeceğe benziyor. Büyük veri ve bu veriden anlamlı sonuçlar elde edecek iş zekası konuları artık KOBİ’lerde ve genç kuşak yöneticilerde de daha yaygın biçimde benimseniyor.

2-Bulut bilişim son 10 yıldır konuşulan konulardan birisi idi; özellikle son iki yıldır kabul görmeye başladı. Eskiden sunucu barındırma ya da hosting denen ya da çok şubeli kurumların kendi bilgi işlem merkezlerinde citrix veya terminal server uygulaması ile yapılan işlemler, şimdi bulut bilişim olarak adlandırılıyor. Ama hala KOBİ’ler ve özellikle eski kuşak yöneticiler tarafından kabul görmemiş durumda. Birçok şirket muhasebe ya da müşteri bilgisini henüz kendisine ait olmayan yerlere koymak istemiyor. Büyük kurumlar ise zaten kendi veri merkezi veya bulut ortamlarını oluşturuyorlar. Halen alt yapı hizmeti sunan firmalar yaygınlaşmakta ama bulut ya da portal mantığında oluşmuş iş uygulamaları çok az; eski adı ile web tabanlı ERP, web tabanlı CRM gibi uygulamalar... Ofis uygulamaları ve bazı günlük iş uygulamalarında Microsoft, Google cephesinden çözümler oluştu ama yerli yazılım ya da yerli iş süreçlerimiz insan kaynakları, muhasebe - finans, üretim, satış gibi iş süreçlerini kapsayan bulut tabanlı uygulamalar yetersiz. Bu konuda devletin e-fatura, e-defter, e-arşiv uygulamaları ile hem üçüncü parti uygulamalar hem de eski “benim datam benim sunucumda dursun” anlayışı yıkılmaya başlıyor. 2015 yılında da kısmen bu konuya da girerek e-fatura çözümleri ve bunların portallerde saklanması sektöre canlılık getirdi. Önümüzdeki yıl e-defter ve a-arşivi devletin istemesi ile beraber daha iyi geçeceğe benziyor. En önemli konulardan birisi ise siber savaşlar ve data hırsızlığı dolayısı ile yerli veri merkezlerimizin ve yerli bulut yapılarımızın artması.

3-Mobil uygulamalar tarafında ise maliyet avantajından dolayı mobil dostu web siteleri talep gördü. Mobil uyumlu web sitesi (responsive ), mobil uygulama (nativ) ve ikisinin karışımı olan hibrit uygulamalar açısından 2015 yılı daha çok mobil uyumlu siteler tarafında yoğun geçti.  Ama mobil uygulamaların cihazın özelliğini tam kullanabilmesi, CRM entegre push notification özelliği, GPS kullanma , konum bilgilendirme, mesajlaşma, sadakat programları, anlık bildirimler gibi özellikler açısından nativ uygulamalrın üstünlüğü tartışılmaz. Önümüzdeki yıl pazarlama ve müşteriye dokunma özelliklerinden dolayı nativ mobil uygulamalara ibre tekrar dönecektir.

4-Sosyal medya için 2015 yılı sosyal medya fena bir yıl değildi, Facebook 1,5 milyar kişiye ulaştı, Twitter videoyu da platformuna kattı, doğrudan canlı yayın artık kurumsal firmaların uygulamalarından Periscope ile bireysele yaygınlaştı. Sosyal medyanın olmazsa olmazı mobil uygulamalar. Sosyal medya ve mobil bir arada gitmekte. Mobilsiz sosyal medya düşünülemez. Ayrıca sosyal medya kullanımının ortaya çıkarmış olduğu ayak izleri de, sosyal medyayı kullanan pazarlama araçlarından müşterilerini izleyecek, davranışlarını analiz edecek firmalar için ortaya büyük veriyi de çıkaracak. Önümüzdeki yıllar sosyal medyadan türeyen CRM ve büyük veri analizleri pazarlama ve satışın önemli araçlarından biri olacaktır.

 2015’te görüldüğü gibi 2016’da da sektörün büyümesi için ar-ge ve inovasyon en önemli faktör. Bu konuda devletin hem düzenleyici ve hem de teşvik edici unsurları önemli olacaktır. Sektörün en önemli sorunu da nitelikli iş gücü açığı. Bu açığın doldurulabilmesi de yine sektörde büyüme için önemli bir faktör olacaktır.

Haberler

Tümünü Gör 
İnternet TV Yazılım tarafında canlı yayın ve medya arşiv sisteminde olması gerekenler:
İnternet TV Yazılım tarafında canlı...

19.06.2017 - İnternet TV, Yazılım, canlı yayın, medya arşiv,

İnternet TV Yazılım tarafında canlı yayın ve medya arşiv sisteminde olması gerekenler:

Devamı

İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR? UYDU TELEVİZYONCULUĞUNDAN FARKI NELERDİR?
İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR?...

27.02.2017 - internet TV, TVe, TV Eveywhere, Social TV, Sosyal TV,

İNTERNET TELEVİZYOCULUĞU NEDİR? UYDU TELEVİZYONCULUĞUNDAN FARKI NELERDİR? PART 1

Devamı

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN GEREKLİLİĞİ
YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN ,...

03.02.2017 - dijital yayıncılık, proaktif bakım, ekran kararması, önleyici bakım, kararmış ekran, yayın durması, Whitelist uygulaması, early warning

YAYINCILIKTA HATASIZ EKRAN , EKRANLARIN KARARMAMASININ ÖNEMİ ve PROAKTİF / ÖNLEYİCİ BAKIMIN...

Devamı

dgital signage videowall çözümümüz
DigiPlat Digital Sigange ile...

08.12.2016 - digital signage, videowall

Alternatif medya Digiplat Digital Signage yazılımında kendi Arge ve İnovasyon u katarak Videowall...

Devamı